Hyresgäster!

Vi har fått hyresgäster!!!

Förra året bygde R-99 en fågelhålk på skolan.
Jag hängde upp den i äppelträdet, och där har den hungit hela vintern.
Nu stod jag i fönstret på småflickornas rum och tittade ner på trädgården som fortfarande är täckt av snö och lade märkte till två talgoxar (kjöttmeiser).
Dom har flyttat in i fågelholken!!!
Åh, vad kul det skall bli att berätta det för R-99 när hon kommer hem från skolan i dag!!!


Annars?
Dom tre minste barnen är hemma.
Småtjejerna va hemma från dagis i går också, och i dag är även J-02 hemma.
O-05 har feber, och A-05 vill inte till dagis utan syrran.
Och i natt ble J-02 dålig, han har fått magsjuka. Gubben pratade med fröken i morse, och det är tydligen fler som är sjuka i hans klass.

---
Jag ska så småningom försöka ta kort på fåglarna.
Jag tycker det är helmysigt!

Men vi får se hur det går, då vi ju har en fabelaktig jägare i huset ...

Kommentarer
Postat av: Bestemor

Kor artig det var med de små gjestene. Ja ho må ha bygget den ordentlig når de har godtatt den.

Det blir spennende om de får unger.

2010-03-25 @ 15:40:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0