Ny familjemedlem!

Lille Lisa ville va med oss!
Jippi!
Så nu sitter jag här i sofan med en liten hund vid mina fötter.

Hon är verkligen världens sötaste hund!

Jag är så glad att hon är vuxen, därför att då är det inte det valp-gulliga man faller för, men hennes färdiga utseende och personlighet.

Vem är hon då?
Hon är en jättegullig, jättesnäll, jätteduktig och mycket väluppfostrad liten Lisa-vovve.
T.ex är hon inte 'hoppig', vilket är mycket viktigt för R-99.
Och inte skäller hon. Det ända jag hört är nåt 'boff' när det ringer på dörren.
Och självklart är hon rumsren. 06.30 va E-97 ute med henne så hon fick tömt blåsan. Och nyss va dom ute på en längre promenad, ca 08.30.

Barnen blev alldeles till sig när dom upptäckte alla trixen Lisa kan; sitt, ligg, tass, loss och dansa. Det dyker säkert upp mer.

Hon är precis lagomt stor, inte så stor att vi inte klarar av att möta hennes behov, men samtidigt inte så litten att promenaderna blir for korta. Hon är stark och gillar att röra på sig.
Hon gillar t.ex agillity-banan som E-97 redan har byggt upp i trädgården.

Hon sover hela natten - vid mina fötter :-)

Hon verkar finna sig väl tillrätta i våran stora flock, jag har inte lagt märke till nåt stressad eller oroligt beteende.
Jag tittar på henne nu när hon ligger och sover bredvid mig och jag ser en lugn och nöjd hund. E-97 sjöng lite just nu, och då lyfte Lisa halvt på ena ögonlocket, suckade och somnade om igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0