♥ Just nu:

Just nu är E-97 i stallet. R-99 är på trampet-uppvisning. J-02 är i kalas i simhallen. Småflickorna håller på och busar runt omkring mig.
Gubben? Jag vet inte var han e nån stans.
Sist jag talade med honom höll han på nere på mitt jobb och lekte med keyboarden vi har lånat dit för att jag ska kunna lära mig spela.

Snart är kl.18 och då ska jag poppa popcorn till trollen och fixa saft åt dom. Det får bli fredagsmyset.

Dagarna går, och det är vår! Ja, nästan sommar.
Nu ha smultronen börjat blomma!
Jag kommer ihåg att förra året fick barnen plocka dom första på J-02s födelsedag.

Massor av blommor och växter växer så det knakar och knoppar i mängder.

Inomhus längtar jag efter att få måla klart fönsterbredorna.
Sen vill jag ha dom svarta listerna  vita i stället.
Och dörrarna.
Och det måste göras klart ovanför bänkarna på köket.

Massor jag vill.

Dagens handarbete kan du se här: www.papir.blogg.se

Kommentarer
Postat av: Bestemor

For en stemning! Du har jo så mye fine blomster... jeg har vært ute og ryddet litt, så skal Jostein ta mosen i år. Og så må jeg få plantet de nydelige georginene. suss alle

2009-05-08 @ 18:32:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0