Fyraårskontroll och en lös tand.

I går va småflickorna på 4-årskontrollen.
Vi skulle vore i väg i januari, men då va vi så magsjuka.

Jag kan meddela att dom kunde båda två allt det som förväntas att fyraåringar ska kunna.

Dom blev även vägt och mätt.
A-05 vägde 16 kilo och va 102 cm hög.
O-05 vägde 16 kilo och va 102 cm hög.
. . . . . . . . . . . . . . facinerande tycker jag. . . . . . . . . .

Och på kvällen upptäckte J-02 till sin stora lycka att han en lös tand!
Sin första lösa tand!
Och vad spännande det är.
Men lite läskigt också. Han är lite orolig för att den ska lossna om natten och ramla ner i halsen hans.

Nu är alla barnen friska igen, förutom snoriga näsar.
Gubben är sååå förkyld. . .

Det är fredag i dag, så då hämtar vi barnen tidigt.
Vi ska åka iväg och få klipt J-02, och jag kanske ska köpa mig nåt fint bomullsgarn då jag känner mig inspirerad till att virka (hekle) barbiekläder.

Och så funderar jag på om jag ska steka eller koka torskfileerna vi ska ha till mat sen...
Jag brukar alltid steka dom, men kanske ska variera mig lite.
Ja, ja...

Kommentarer
Postat av: 9-9

Kokfesk!

Æ tok opp gamle kunster fra fileten i går, hadd sei som ikkje va heilt beinfri. Men det gikk bra med knivinga, selv om akkorden va dårlig ;-)



Kanskje han J. må spar tanna te påske, sånn at han får skikkelig valuta for pengan :-D

2009-03-20 @ 10:30:12
Postat av: Anonym

Ja, det blir kokt fisk.

Skal skrive mer om det siden... det ble en histore for seg selv :dåne:

2009-03-20 @ 15:43:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0