Feber och sånt...

På förmiddagen i dag satt Gubben på ett sammanträde och sade lättad till dom övriga "I dag är första dagen på hur länge som helst som alla barnen är iväg till skola och dagis".

Två sekunder senare ringde telefonen.








Det va dagis som kunde meddela att O-05 hade lite över 38 grader feber....

Jahapp, det va den dagen...



Jag hade varit hos tandläkaren med J-02 och vi va på Hemköp och köpt risifrutti till den duktiga pojken, när Gubben ringde mig.
Jag gick tillbaks till kyldisken och hämtade risifrutti till småtjejerna också, och så drog vi hem och gav dom mellanmål och alvedon innan vi skjutsade J-02 till skolan.
Gubban satte mig av på jobbet och så drog han till biblioteket med småflickorna.
3 1/2 timme senare plockade han och småflickorna upp mig, så hämtade vi pizza och åkte hem.

Väl hemma åt vi och sen spelade jag och flickorna Castaway medan Gubben hämtade barnen på skolan.

Nu är alla hemma.
E-97 kom precis hem efter att ha varit hemma hos en kompis.
R-99 har lekt ute med grannungar.
O-05 är hängig.
J-05 har spelat på datorn och tittar nu på Flintstone.
A-05 sitter med honom och tittar. (O-05 också)

Gubben ska va hemma i kväll, så jag trooor jag kan smyga undan och pyssla lite på pysselrummet.

Ja, det va väl det.
Gubben får va hemma med ungarna i morgon, så får jag åka till jobbet och ha lugn och ro några timmar *skrattar*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0