Dagen i dag

Just nu är J-02 på simskolan för allra första gång!
Åh, vad jag skulle önska att jag vore där och sett.
Nästa gång får vi komma i håg att skicka kameran med Gubben.

Och i dag va Gubben och jag iväg till Biltema förr att köpa en cykelkärra till O-05 och A-05.
Tyvärr va den restnoterad där.
Men vi åkte över till Jula i stället.
Där hittade vi ingen, men jag sade åt Gubben att fråga i kassan innan vi gick.
Jovisst, cykelkärror hade dom! ! !

Så i dag cyklade jag ner till dagis och hämtade tjejerna.
Dom tyckte det va jättespännande och kul med kärran.
När vi startade och hade fått upp lite fart, hörde jag bak: "Det här är fantastisk! ! !"
Åh, mina gulliga flickor!
"Snabbare, snabbare, mamma!"

Och sen kom det oundvikliga: "Jag ser mammas rumpa", sen va det fnitterkalas där bak några minuter.

När vi kom hem ville dom först inte gå ur kärran.
Tur att dom gilla den, därför att nu blir det några åkturer med den framöver.
Kun om vädret eller tiden hindrar oss ska vi ta bilen till skola o dagis.

Och så har dom fått dockskåpsrenoveringsgrejer på Netto!
Så jag har vore inom där en sväng i dag och köpt golv och tapeter till dockskåpet.
Och ett piano, och ett sminkbord.

Vad blir det för mat?
Fiskbullar i hummersås, makaroner, rårivna morötter och bacon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0