Clematis vid äppelträdet!

Här kommer ett gäng vårliga bilder från oss.
Vi har haft några riktigt varma och soliga dagar.

Vi börjar med lådorna mine bakom förrådet.
Jag har planterat ett litet svart vinbärsträd (solbær), därför att jag lovade O-05 det efter att hon rensade grannens förra året *ler*
Och så har jag flyttat miniäppelträdet från framsidan av huset hit till baksidan.
Det fick för lite sol där fram och växte lite fel.
Stenarna är tyngder för att påverka hur det växer.
Jag kunde ha tagit bilden från en annan vinkel, men då hade jag fått med grannens tonårsflickor som låg och solade, och det vore nog inte så bra, tror jag...
image160

Svarta vinbärs-trädet:
Det har många blom-klaser, så vi ser fram emot bär i år.
image161

Lille Kossan sitter midt bland allt.
När det växer upp jättehögt kring henne lär jag henne få flytta utanför lådorna.
image162

Och vi har ju haft så fint väder!
Jag vet inte hur länge jag har pratat/tjatat om att jag vill ha målat fönsterna.
Längst in vill jag ha en varm okergul färg, och så skall vi spika upp vita fönsterfoder.
Just nu grunnar Gubben med vit grundfärg.
Kära nån! Huset blev ett helt nytt hus redan med grunnfärgen *ler*
Han hann grunnmåla 7 fönster i går eftermiddag.
image163

"Ta kort på mig med!"
image164

image165

Och jag har börjat spavända på rabatterna (blomsterbeddene).
Jag lät dom va förra våren därför att jag ville se vad som fanns.
Men nu vet jag, och det va väldigt rörigt, samt att det fanns planter som jag inte visste vad va för nåt (kanske det rent av var ogräs!).
Men nu skal det bli på mitt sätt.
Jag spavänder det mesta. Men något får också va kvar; t.ex vallmoene och pionene.
image166

(smutsiga barn är glada barn)
image167


Vårt stora vackra äppelträd!
Det är så härligt nu när det blommar!
Nere till venster syns vårat röda vinbärsträd (Ripsbær)
Förra året bugnade den av bär, och det ser ut som det blir lika mycket, om inte mer, i år!
image168


image169

image170

image171

Och vid foten av trädet har jag planterat lite av varje:
Mest glad är jag över min clematis Nelly Moser (se bild på en http://www.arborea.se/clem_NM.htm)
image172

image173

Och den har många knoppar!
Ser så fram emot att se den växa och blomma!
Den är för dom otålmodiga, och minsann växte den inte 5 cm redan första dygnet här hemma! ! !
image174

Jahapp; det va lite trädgårdsbilder från oss!

Kommentarer
Postat av: 9-9

DET HAR SNYA HER I DAG!!!

2008-05-11 @ 22:50:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0