Vitt vitrinhörnskåp

Jag har sett i flera bloggar sånna gulliga små vita vitrinhörnskåp och tyck dom va så gulliga.
Och önskat mig ett sånt...

Men jag hade ju ett redan! ! ! Fast inte vitt *ler*
Jag fick detta skåpet när jag fyllde 25 för 11 år sen.
Jag hitta det på bild på ett av korten jag tog när barnen klädde granen lillajulafton.


Det va ju bara att måla det; så fick jag också ett vitt vitrinhörnskåp!
Jag har inte målat knoppen därför att den skall ändå bytas mot en likadan som dom jag har på det stora vitrinskåpet.
Det som jag målade förra året *ler*


Efter att jag hade målat lilla skåpet började fönsterkarmarna i vardagsrummet att skrika efter vit färg.
Jag målade ju fönsterna i köket i höstas.
Så nu har vi i alla fall grundat fönsterna i vardagsrummet.
Vi måste bara köpa mer färg; vi har slut på all vitfärgen nu; både den helvita som jag använder på fönsterna och den 'mjukare' som jag använder på möblerna.

Man skulle kanske tro att det blir sterilt med så mycket vitt,
men vi har så mycket prydnadssaker, bilder och blommor och allmänt stök i alla möjliga färger, så det är en fördel att möblerna är enhetliga *ler*.

Kommentarer
Postat av: maya

Hvitmaling hjelper! Jeg har et salongbord som trenger en puss med sandpapir og et nytt strøk hvitlasering...penner, tusjer, tekopper vet du...

2008-06-24 @ 12:28:41
Postat av: corne

På salongbordet er det nok mye bedre med helblank maling.

Jeg har malt vårt med halvblank, det rekker fordi vi bruker det ikke så ofte.

Men når jeg skal male kjökkenbordet kommer jeg til å bruke helblank.

Lasering beskytter knapt.

2008-06-24 @ 13:04:32
Postat av: 9-9

Dokker e så kreativ..

Bordet mitt e fra Fretex og har ikkje tenkt å males ;-)

2008-06-25 @ 15:18:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0