Midsommarfirande!

I dag är Sveriges stora högtidsdag!
Jag har ofta sagt att Midsommarafton är Sveriges nationaldagsfirande.

Vi drog till Campingens gemensamma firande.

Först ut va stans folkdanslag som har funnits bara några få år.


Och självklart va det tyyypisk svensk midsommarväder.
Plötsligt regn, sen sol, lite kald vind, jättevärme och sen regn igen *ler*


Efter folkdansen va det nån karl med komp som sjöng ett par sånger.
O-05 och A-05 hade hela stora gräsmattan för sig själva och dansade och höll i händerna.
Jag tror dom charmade rätt många *ler*

Sen va det dags för alla barn m.fl. att bilda ringar runt stången och sjunga 'Farmors lilla kråka', 'Små grodorna', 'Vi äro musikanter' m.m.



Och här är dom två som inte ville dansa kring stången:


Det fanns olika aktiviteter man kunde deltaga i, bl.a ponnyridning.
Den blev E-97 mycket upptagen av.
Tyvärr hann jag aldrig ta kort på henne och hästarna.

Den enda aktiviteten barnen ville va med på va 'Porslinskrossning':




Om man klarade krossa 3 tallrikar (med 3 kast) så kunde man vinna ett presentkort på kafeet på 25,-.
Vi såg ingen som klarade det. Och ingen av oss klarade det hellre.
Men några tallrikar krossades och "mitt i prikk" sade A-05 - GULLIG! ! !

Efter allt ihopa gick vid till vattensidan av campingen och fikade.
Vi hade med jordgubbar och grädde samt bullar och kex.



Skönt att ha med en filt när det kommer några regndroppar.
Här sitter dom utanför kafeet och väntar medan dom övriga är inne och köper glass.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0