Hårda bud!

När vi flyttade in i huset hade vi så bra ljus på köket i taket vid diskbänken...
Men för 2 1/2 år sen slocknade den glödlampan, så vi har varit irriterande utan sen dess.
Gubben har försökt byta flera gånger, men hela konkarrången har bara vridit sig med hela tiden, så det har faktiskt varit omöjligt.
Nu tröttnade jag på mörkret!
Så i går sade jag till Gubben att hålla en papperspåse kring lampan och slå sönder den med en hammare! ! !
Och som jag sagt, så gjorde han!

NU har vi ljus även i den delen av köken, hurra!

Det visade sig att själva - nån ting - inte va skruvat ordentligt fast, och när inte det va fast så gick det inte att vrida för att få av kupolen, och för att få skruvat fast den skruven, så kunde inte kupolen va på.
Moment 22 kallas det...

Nu är skruven skruvat fast! ! !
Och vi skall hitta ny kupol.
Jag såg till att Gubben inte slängde metallfestet till den gamla, så vi vet vad vi skall ha.
Om det nu finns ute på markedet likadant som på slutet av 70-talet...


Annars då?

I går vid fem började det snöa precis när bilen svängde in på parkeringen!

Och det har snöat hela natten, så ungarna va så glada!


Och:

Jag är ombedt om att komma till 11åringens klass och prata om Norge!

Jag skall iväg på onsdag.


---------

Och så har det förekommit 'fula ord' i bloggen min...

Det rör sig altså om frågor ställt av andra till mig...
Så dom enda orden som är 'mina' är vad jag svarat på frågorna.
---------

Nu laddar familjen inför R-99s avslutning på Gympan på söndag!
Hon är en av dom bästa i gruppen, så hon gör sina hopp sist.
Sen är hon ensam om att klara av ett hopp - och det skall hon göra på söndag.
OOOH, vad stolt denna gamla morsan är! ! !

Vi laddar också inför alla luciaframträdanden som börjar nästa vecka och håller på in i därpåkommande vecka.
Alla linnen och tomtedräktar och ljus och band och glitter måste kollas - för det första - att det finns, och att det fortfarande är helt, och att det fortfarande passar! ! !
Man känner - som varje år - att man är ute i sista minuten... *skäms*...

Nu ska jag jobba!


Kommentarer
Postat av: Jonas

Här har du en liten enkel utmaning att hämta i min blogg... http://jomari.se/2008/12/04/utmaning-barncancerfonden/

//Jonas

2008-12-04 @ 13:16:46
URL: http://jomari.se
Postat av: Jonas

Fula ord?? Hmmm... ska jag känna mig skyldig kanske?



Kram

2008-12-04 @ 15:56:51
URL: http://jomari.se
Postat av: Ninni

Såg på turninga på filmen, det va jo heilt ufattelig bra! Kor har dokker funn de genan? Spagat e det vel knaffast nån av oss som kan tenk på uten å få behov for å haill sæ på sofaen ;-D

2008-12-05 @ 09:26:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0