Øredobber, hårklipp og dødskamp

Lenge siden sist.
Og mye har hendt.
E-97 og R-99 har fått hull i ørene.
E-97 ble litt skjelven etter det første hullet og behøvde litt ekstra oppmuntring for å ta det andre.
R-99 var modig og klarte begge to uten skjelv.

E-97 har lyseblå stener i dobbene, og R-99 har rosa.

Jeg har klipt panneluggen til A-05 fordi den kom ned i øynene på henne.
Så nå kan vi se den forskjellen på A-05 og O-05 *ler*.

DØDSKAMP I VILLAIDYLL
Ja, det kan man kalle det jeg og småjentene bevittnet her om dagen.
Vi satt og kikket på et insekt som krøp omkring ved boddørren. Det klatret litt oppover døra, og ramlet rett ned i et spindelnett. Da kom en edderkopp som et lyn ut underfra bordkledet og angrep insektet.
WOW! Dette er jo sånt som jeg bare har sett på TV før.
Helt utrolig fasinerende.
Jeg ropte på Gubben så han også fikk se.
Edderkoppen forsøkte å bite insektet flere ganger, og et øyeblikk så det ut som den skulle vinne.
Men Gubben sa at insektet var giftigt og har en brodd på stjerten.
Og da det fikk løs stjerten fra nettet så stakk den edderkoppen og vann kampen! ! ! !
Det var et rødt insekt med svarte vinger.
Edderkoppen var stygg, stor og brun. Kroppen var vel som en femtiøring.
Nå vet jeg hvor den er *ler*
Men WOW så utrolig facinerende å se! Jeg kommer nok aldri til å glemme det!

Just nu er J-05 sjuk. Magesjuka igjen. Småjentene er forkjølte og har litt øyebetennelse.
E-97 og R-99 er friske og fine.
Huset og gården er full av nabounger.
Koselig.

Gubben er i H.by for å lede feiringen av nasjonaldagen der.
Jeg har skruet opp festet ute på veggen og satt opp det svenske flagget vårt.

Og så venter vi på Studsmattan!
Vi har bestilt en litt mindre med nett.
Vi gav etter (eller rettere sagt; nå kunne vi prioritere penger til en).


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0