Nesetrøbbel

O-05 har hatt så rar kroppslukt de siste 5-6 ukene.
Mest fra munnen og nesen.

De første dagene trodde jeg hun hadde ostepopp på lur en eller annen plass i huset som hun gikk og smygåt av fordi det luktet ostepop, og vi hadde spist det på fredags kvelden.

Men, lukten har suttit i.

Så i forrige uke ringte jeg doktorn.
Pleieren som jeg pratet med syntes ikke det var så farlig i og med at det har vart noen uker og at hun i god form. Så vi kunne vel la det være og ringe om hun ble værre....

Da nevnte jeg at hun hadde hatt et rart blåmerke på magen omtrent samtidigt som lukten oppstod.
Da fikk jeg en tid nå i dag.

Så i dag har hun vært hos doktorn for første gang i sitt liv (foruten rutineundersøkelsene på helsestasjonen).
Legen undersøkte, klemte, lyttet og kikket.
Og oppe i høyre neseborre så hun noe som satt fast og råttnet.
Hun forsøkte å ta ut det, men det gikk bare sund.
Til slutt fikk hun ut alt.
Pga konsistensen og lukten så antar vi at det må være en ostepop som hun må ha puttet opp (fargen var *spy* ).

Magen var helt fin, ikke noe feil med den, men om jeg ikke hadde nevnt den da jeg ringte så hadde jeg vel ikke fått komme inn med henne og vem vet hvor lenge hun skulle da ha gått med råtten mat i nesen før man forstod det...
(tenker alle skumle tanker.. blodforgiftning m.m)

Nå er hun i alle fall fri fra ekklet, stakkars O-05.

------------

Da vi leverte henne i barnehagen etter legebesøket så luktet hun fortsatt litt.
Men da vi kom og hentet henne (og A-05 og J-05) så var det sååå godt å få en god og luktfri klem fra O-05!
Mums, så godt hun lukter nå når hun bare lukter seg selv.
Vi skal skylle nesen hennes med koksaltløsning da og da for å være sikker på at alt er borte.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0