Nintendo Wii och Minneskort

Jag är hemma med tre febriga flickor.
Och tack och lov för Nintendo Wii som vi köpte i julklapp till familjen.

Just nu spelar småflickorna Castaway.
Men dom har också suttit i timmar och kollat på minneskortet till digitalkameran.
Man kan sätta det inn i Wiin och bläddra bland bilderna och leka med dom.
Man kan 'måla' på bilderna och göra puzzel med dom.
Filmsnuttarna som är på kortet kan man titta på, även baklänges.
Och man kan göra puzzel med filmerna medan dom går!!!

Gissa om småflickorna har kul.
Och dom större syskonen är imponerad över att två fyraåringar kan sånna funktioner som dom själva inte har hittat än.

Febern, ja.
Det är inte jättefeber, än, men ändå såpass att vi inte räknade med att hon skulle klara av dagis.
O-05 verkar bli varmare, nu, så jag ska nog kolla tempen på henne igen - fast det är inte populärt...
A-05 sade i morse att hon hade huvudvärk.
Men egentligen tror vi at hon bara ville va hemma med syrran.
R-99 är hemma, också. Hon är piggare än i går. Har inte feber. Men hon är hes och trött.

Själv är jag trött, har värk, ont i halsen, snuvig och är tung i huvudet.
Sååå det är nog influensa på gång för min del, också.

Det är fortfarande jättefint väder med strålande solsken.
Jag fick väl några strålar på mig innan när jag var ute och hämtade posten.

---
Nu har småflickorna lämnat Wii-en och O-05 kommer med ett flygplan hon har byggt av lego och visar mig.
Sen går hon omkring med ett svärd och är farlig.
A-05 går omkring med sin nya giraff som hon köpte på ikea förra veckan, och på andra armen sitter en liten docka som heter Asterix. Fast nu har hon lämnat giraffen och Asterix och hoppar omkring på en hoppboll.

R-99 sitter och ritar. Hon är jätteduktig !!! *stolt*

Kommentarer
Postat av: Anonym

Godt og høre at feberen er på retur, de små er vel også piggere, får jeg håpe.

Her går det framover, det har faktisk vært stor framgang de siste dagene. Ja du vet jo hva jeg mener.

2009-02-02 @ 18:22:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0