Feber och huvudvärk

Dagarna går.
Ungarna växer och mår bra...
...fast i natt började R-99 å bli dålig.
Hon har nu huvudvärk och feber och ligger i min säng och sover - stackars.

Dom andra barnen är inte heeelt på hugget.
Dom är inte sååå aktiva som dom brukar vara.
J-02 har bara suttit och spelat spel fram tills nu.
Nästan det samma kan man säga om småflickorna.
Fast dom sitter ju absolut inte still när dom spelar Nintendo Wii.
Det är ju tennis och boxning m.m som dom spelar med hela kroppen.
Och så har dom byggt med lego m.m i dag (det gjorde J-02 också).

E-97 har tatt det lugnt i dag.
Hon har varit på habbo.se och bakat chokladbullar (då var småflickorna med).

Solen skiner och det är kanonfint väder - så då håller jag mig inomhus *ler*.

Gubben är på väg hem efter att ha varit borta sen fredagsmorgon.
Han lär va hemma vid 14.30-tiden.
Då ska jag ha mat på bordet, därför att han ska va iväg igen till kl.16.
Det va ju tänkt att vi skulle åka allihopa då, men nu är ju R-99 dålig, så det blir inget med det.
Hon vägrar ta emot värklindring *suck*.

Själv har jag försökt att plocka lite i huset under helgen.
Men det är som att försöka skotta i snöstorm.
Jag hade fått det hyffsat i vardagsrummet,
men medan jag lagade mat i går, va det ett par killar som byggde borga m.m där...
Och hallen.
Både jag och R-99 har städat där i går, men i dag va det dags att städa igen.
'Någon' hade dragit allt ur lådor och skåp i letan efter nåt som denna 'någon' ändå inte hittade *arg*.
Men nu har jag plockat undan i hallen igen.
Fast vardagsrummet... *suck* man blir trött bara man ser på det...

----
Nu har det blivit liv i grabben i huset.
Han har på sig Gubbens gamla jobba-hatt, har en lååång bambupinne i handen och locket till den tunnan jag har pappersinsamlingen i som sköld.
Nu är han en romar-soldat (inspirerad av Asterix och Obelix).
Småflickorna är nu inne i nåt rollspel. Dels med J-02 och dels med varandra.

Ja, så ser väl dagen ut här just nu.
Nu ska jag gå och se efter i frysen vad jag ska ge Gubben att äta när han kommer hem.

Kommentarer
Postat av: 9-9

Håpa ho R blir bra snart!

Dokker har det koselig, savna alle sammen!

2009-02-01 @ 16:25:33
Postat av: Bestemor

Stakar prinsessa som er syk. Suss ho masse. Ja nu er det jo kveld, så du har det vel litt roligere. Suss alle.

2009-02-01 @ 20:56:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0