Några dagar semester

Jag har fått ta några dagar semester även denna veckan.
J-02 skulle börja inskolning på fritis denna veckan.
Vi hade fått ett kort därfrån med orden 'välkommen till inskolning vecka 32'.
Så Gubben och J-02 troppade upp måndag morgon, och fick då veta att inskolningen inte är för torsdag och fredag.
Så jag har varit ledig två dar nu.

I går åkte killen och jag till grannstaden med buss.
Det va 'långsamma' bussen, som tog vägen om några småsamhällen.
Vi va på leksaksaffären och J-02 fick köpa sig ännu ett sjörövarskepp - et slags duplo fast det kallas 'abrick'.
Han är jätteglad över det!
Sen gick vi å fikade. Vi köpte var sin muffins, kaffe till mig og juice till honom.
Han fick bestämma vart vi skulle sitta, och där satt vi och småpratade - mest om pirater och det nya skeppet.
Efteråt va vi på Panduor-affären och köpte lite pysselsaker till mig - jag hade ju fått nått från Moster Ninni som brände i ficka (tackar, tackar).
Sen ville J-02 hem, så vi gick till stationen. Det gick tyvärr inte nåt tåg hem, så vi fick ta bussen, men vi hann inom Pressbyrån och köpte en glass till pojken.
Så va det bussen hem, det va 'snabba' bussen som körde stora vägen hem.
Och på stationen hemma väntade pappa på oss och körde hem oss.
Där kunde inte J-02 vänta en sekund längre och fick äntligen öppna sitt skepp.
Sen dess - seriöst! - har han lekt med det  och sina andra skepp och gubbar.

Småflickorna är på dagis. Det va skönt för dom att komma tillbaks till sina kompisar och fröknar.
E-97 och R-99 har varit på fritis.
R-99 är hemma i dag därför att hon har feber och mår inte så bra.
Nu är hon äntligen på benen igen och har orkat äta lite.

Gubben har varit iväg och fått fixat förarsätet.
Det hade låst sig i framåtläge. Men nu är det ok.
Så då är det inget i vägen för vår resa till ALV på söndag! ! !
Hoppas bara vi håller oss friska allihopa! ! !

Och småflickorna, då; dom har fått sin allra första kalasinbjudan, så dom skall på kalas på lördag!
Dom har inte greppat det än. Kan andra människor ha kalas?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0