Plommon - mängder av plommon!

Det är vansinnigt mycket plommon i år, och jag försöker hitta sätt att konservera dom.
Plommon i kanelkryddad sockerlag har visat sig va en höjdare.
I går kokade jag sylt.
Det blev 5 kilo plommonsylt, och då plockade vi bara från én gren på trädet!

Jag får väl börja ge bort lite om vi ska få tatt tillvara på allt.

Det har varit mycket äpplen också, men i år har dom varit små och sura så jag har gjort (och ätit upp) massor av äpplepajjer.

---Och dagarna går.
Jag är fortfarande 100% sjukskriven - har varit det sen jul.

Barnen växer så det knakar - det går fort undan; jag har inga bäbissar längre.
Småflickorna börjar tycka det är tråkigt på dagis. Dom vill va med att bestämma m.m.
Det lär bli ett långt sista år för dom :-)

Lisa har hittat sin plats. Den är bredvid mig *ler*.
Som äldsta dottern sa: "mamma, Lisa följer dig som en hund" ...

Kommentarer
Postat av: Bestemor

Nam Nam:)

2010-10-05 @ 15:11:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0