Facebook m.m

Jag skriver lite på Facebook varje dag, och då är det lätt att glömma att skriva några ord här med.
Fast på Facebook blir det bare lite småsaker.
Här skriver jag ju lite mer om vardagen än där.

Hur ser då livet ut just nu?
Gubben trivs i sitt nya jobb. Han trivs med sina kollegor och stället.
E-97 är sjuk. Hon har inte sovit på ett par nätter men är uppe och kräks m.m.
Hon har varit hemma från skolan i ett par dagar nu.
I och med att hon kräktes måste småflickorna stanna hemma från dagis, så det blir lååånga dagar!
I går var jag hemma med dom därför att jag skulle jobba på kvällen, men i dag fick Gubben ta 'vård av sjukt barn'.
R-99 stortrivs på skolan. Hon tycker helgerna är för långa! Hon bara längtar till måndag när hon får gå tillbaks till skolan!
J-02 - som har börjat första klass - trivs också i skolan, fast det är ett lite för hårt miljö bland grabbarna. Han har haft lite identitetskris, men börjar 'hitta sig själv' nu.

Vi har haft några omgångar med feber nu.
Det började förra söndagen med J-02, sen A-05 och i måndags hade O-05 feber. Och så E-97 med magen.
R-99 har hållt sig frisk!!!

Gubben känner sig lite illamående, men det kan bero på att han har varit hemma med den magsjuka tjejen hela dagen.
Jag, då? Har hejdlöst mycket värk för tiden. Lite jobbigt är det.
Och nu har jag blivit täppt i näsan, nyser och har ont i halsen ...
Ingen feber ... än ...

På grund av all värken tog min läkare masse nya prov på mig för att kolla efter infektioner och inflamationer.
'Men' alla proven va så fina. Inget fel på mig. Så det är bara det samma gamla som härjar i kroppen min men med förnyad styrka.

Positiva saker då?
Joooo ...
Det är höst i trädgården nu, och våra äpplen börjar bli klara att plockas!
Det är väl myyysigt att gå ut och plocka äpplen från eget träd och skicka med barnen till fruktstunden på skolan!!!
Och plommonen! Jag som trodde vi inte skulle få plommon i år p.g.a den konstiga våren!
OoooH vad mycket plommon vi får! Jag är så nöjd och glad!

Jag har massor av fina bilder på kameran som jag ska försöka få tid att visa er.

Kommentarer
Postat av: Bestemor

Ja jeg har allerede hørt fra E-97 om at ho ha vondt i magen. Artig at dere får så mye frukt, vi holder akkurat på og høster inn solbæra. Det er massevis, vi må fram med saftkokeren igjen, vi orker ikke og rense alt.

Og så har vi jo et strålende fint vær!

2009-09-04 @ 13:11:11
Postat av: 9-9

Det går opp og det går ned, og du kjem bestandig ut med hjertet i behold :-)

Hold on, be strong!

2009-09-05 @ 12:50:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0