Karl Rosenfield

Förra året köpte jag några vissna växter på Växthuset i stan för halva priset - sent på hösten.
Alla har klarat sig och växer så fint i år.
Bland dom en pion som heter Karl Rosenfield.

Alla dom andra pionerna mine har så jättefina knoppar nu,
och det hade även min Karl Rosenfield.

Men så en dag; vad ser jag !?!?
Alla knopparna på Rosenfielden min är BORTA!!!
Alla dom andra växterna och blommorna har fått va ifred,
bara Rosenfielden min är förstörd:

Detta är vad jag kommer att gå miste om:


Men jag får glädjas över alla dom andra blommorna.
I dag har jag tatt kort på den första Vallmon som har slagit ut i blom.
Så vacker orange mot det gröna huset vårt!

Och klematisen klättrar upp äppelträdet
och humlen klättrar upp längs väggen på huset.

Det är mysigt i trädgården min :-D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0