Enäggstvillingflickor!

Grannarna två hus bort är morföräldrar åt några gulliga enäggstvillingflickor.
Flickorna är drygt tre år och har nu under våren upptäckt våra flickor.
Ja, dom har ju setts förut, men nu har dom upptäckt varandra.

Och nu har föräldrarna till flickorna börjat komma allt oftare på besök åt morföräldrarna.

Det är så kul och - ja, vad ska man säga - facinerande att se två par enäggsflickor leka och skojja tillsammans.
A-05 och O-05 tycker ju att Amelia och Louisa är sååå gulliga! Och, det är dom ju!

Nu har studsmattan kommit upp i trädgården.
Just nu är alla barn på skolan, men på eftermiddagarna är det 'tjockt' av ungar från 3 - 12 år på studsmattan.
Våra + dom andra "två flickorna som är likadana men som inte är A och O" + grannar + nån unge som jag inte riktigt vet vem är (är visst en kompis till ena grannungen).

Själv är jag täppt, täppt, täppt!
Jag tar Clarityn varje morgon, men det hjälper knappt.

E-97 fick resultaten på dom nationelle proven nu förra veckan.
När det gäller svenska och engelska ligger hon lååångt före sin ålder.
Enligt fröken hade hennes kvalité räckt till MVG i nian ! ! !

Gissa om gamla mamman är STOLT!

J-02 ritar och ritar nästan hela dagarna.
Han har numera vuxit från detta med pirater.
Nu är det Star Wars, Lego Star Wars och Narnia som gäller.

R-99 studsar omkring.
Hon är bland dom bästa på gymnastiken.
Helt ofattbart vart hon hämtar all energien från!

Gubben?
Han tränar inför stadsloppet ...
Jag säger inte mer ...

Nu ska jag ta nässpray, en kopp kaffe och jobba lite mer.
Dagis har stängt idag, så jag jobbar hemifrån.
Har tittat på predikan (ska titta lite mer på den) och förbereder inför scrapbookingträffen jag ska ha om nån vecka.
Då ska jag demonstrera hur man kan göra fina kort av tomma toarullar.
Så jag måste förbereda några steg, samt några ferdiga för att visa hur det kan bli, samt förslag på vad man kan ha i.
Moster Ninni vet att man t.ex kan ha ett USB-minne i.
I alla fall: jag har nog jobb att fylla mina 3 1/2 timmar med i dag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0