Bättre nu.

Lillkatten äter skinka.
Och så har hon varit i tvättstugan och ätit lite kattmat,
så det har vändt nu.
Just nu sitter hon på armstödet på soffan och tittar på mig med uppvakta ögon.
Ja, nu tittar hon till och med på sladden till datorn som rörs sig i takt med att jag skriver - med jakt i ögnen.
Så här är det verkligen på bättringsvägen.
Hon hade nog ett kort dygn nu, när det va lite jobbigt.

Hon är så duktig när jag ger henne penicilin och när jag tvättar kring dränet.

I morgon ska vi till veterinären och ta bort dränet.

Djurplågeri ... nä det tror jag knappast vi kan tala om.
Hadde katten sprungit i väg, protesterat, bitit i från eller skrikit ... ja, då, ja.
Men hon som annars brukar gömma sig, håller sig nu nära oss.
Hon vet vad som gäller när jag lägger henne på rygg i knääet, men hon protesterar inte.
Och hon kan bitas ifrån om hon vill, det vet vi!
Hade veterinären tyckt att detta va för plågsamt för lilla djuret så hade dom aldrig gjort nåt åt det, då hade vi fått ta valet när vi kom in med henne i söndags.

...
Nä, nu ska jag betala räkningar.

Kommentarer
Postat av: 9-9

Enig med deg!

Har sett langt "verre" ting på Animal Planet, de opererte en frosk eller en måse eller nåkka anna som nån fant på veien.

Normalt e æ litt motstander av store og kostbare inngrep på dyr, men æ tvila på at "familiedyrlega" begir sæ ut på nåkka som ikkje en vanlig familie kan følg opp.



Stola dessuten på at hvis den dagen kjem at det blir den siste sprøyta, så e dokker ikkje redd for det, og at det blir ok å forklar te arvingan at det va det beste for pusia :-)

2009-05-27 @ 10:36:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0