Jaa, vad va det nu jag skulle säga...

Det blir sagt och gjort så mycket tokigt här i huset som jag skulle vilja dela med mig,
men sen så glömmer jag bort det! ! !

För några dagar sen satt J-02 och småflickorna på mig och snackade om hur många barn och barnbarn jag har.
Jag berättade för dom att jag inte hade barnbarn än, och förklarade hur man fick det; Att när ni får barn, då blir det mina barnbarn.

Då säger gullegutten "Mamma, när jag blir vuxen ska du få alla mina barnbarn för jag ska bo här hemma hos dig!"

...
I går skulle jag koka torskfileer till middag.
Jag hade satt  på vatten i den stora kastrullen på spisen, och kryddat m.m och gick ett varv i huset och gjorde nåt annat medan jag väntade på att det skulle koka upp.
När jag kom tillbaks till spisen, kunde jag först inte förstå varför vattnet skummade så!
Det visade sig att nån av småflickorna hade hällt rätt mycket mjölk i kastrullen.

Jag gidde inte sätta på nytt vatten, så fisken blev kokt i mjölkvatten...
och när jag gjorde såsen så slevade jag bara från fiskgrytan till såsrädningen.
Gott blev det i slutändan.
Mjölk-kokt torskfilee med makaroner, rårivna morötter och vitsås med gräslök.

I dag lär det nog bara bli uppvärmd lasagne som är kvar sen förra dagen.

...
Jag är klar med barbieklänningen som jag köpte garn till i går för att virka (hekle).
Jag ska ta kort på den sen och visa fram.

...
J-02 är nyklipt och fin.
E-97 och R-99 fick sig nya vårskor i samma veva som vi va iväg och fick klipt pojken.
Barnbidraget (barnetrygden) kom ju i går...

...
Ja, så är det, ja.
Jag köpte så fint tunt garn i går, så jag ska testa några flera virk-mönster jag har.
Det är så kul när man lär sig nåt nytt!!!

Kommentarer
Postat av: 9-9

Kostelig!



Æ held på med en gave, ei diger kvit hua som ska toves i maskin. Og så legg æ ved fleir rosetta som kan byttes på :-)



God helg!

2009-03-21 @ 16:16:11
Postat av: Marie

Kem e hua te?

2009-03-21 @ 18:18:00
Postat av: 9-9

En femtiårsdag.

(Kunne ikkje skriv det på Facebook, i fall ho såg det...)

2009-03-23 @ 10:57:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0