Sjuk, sjuk, sjuk

"Har hon inget annat att skriva om" kanske någon tänker.
Men det är ju så att varje år i dessa tider så är vi sjuka, sjuka, sjuka.
Nu är det J-02 och A-05 som har magsjukan - igjen.

Så dom tre minste är hemma i dag.
A-05 ligger till sängs.
J-02 och O-05 tittar på Narnia-Prins Caspian just nu.
Och tvättmaskinen går och går...

---
Tyvärr har datorn vår blitt skadat av något.
Så våran Outlook Express fungerar inte överhuvudtaget - i fall någon har skickat mail till mig.
Har ni skickat något viktigt så sänd det på nytt til min hotmailadress.

Den är mitt förnamn.efternamn @ hotmail.com Obs 'o' i stället för 'ö'
[email protected] kan också användas.

-----
Annars då? Det är vinter, och snö. Snön är ju inte så självklart längre.
Det snöar faktiskt lätt just nu.
Jag tycker det är så skönt när det är lite snö på marken nu i vintermörkret, däför att det är liksom inte sååå mörkt på kvällarna då.
Vi har fortfarande kvar dom små ljusen på lilla barrträdet utanförr dörren vår. De får lysa dygnet runt. Jag tycker det är ser så mysigt ut. Specielt när man kommer hem på kvällen och det är mörkt. Tror jag väntar till 1.feb innan vi plockar in dom.

----
J-02 hann förressten att va på simskolan i onsdag innan han ble sjuk igen.
Småflickorna fick följa med och bada i lilla bassängen under tiden han hade leksjon.
Kvällen innan hade det varit svårt att få dom att somna, men när jag sade till dom att M. (föreståndaren på dagis) hade ringt och frågat hur dom mår, och att tjejerna skulle i väg på dagis - så sade O-05 att hon ville till simhallen efter dagis.
I och med att jag visste att J-02 skulle i väg så sa jag att 'ja, ni skall till simhallen efter dagis, men då måste ni somna nu'.
Gissa om det va två som guld som knep igen ögonen så snabbt dom kunde!
Och somnade!

Och så ble J-02 sjuk igen onsdag kväll.
Så dom tre små har bara varit iväg till skola/dagis en dag denna veckan.

Jag jobbar 3 1/2 timme pr dag, så jag försöker hinna med mina timmar samtidigt som barnen är hemma.
Dom är ju inte så sjuka - eller små - att jag måste va med dom hela tiden, så det hinns att jobba lite då och då under dagarna. Både måndag och onsdag var jag iväg till jobbet och skötte endel pappersarbete som måste iväg - annars jobbar jag ju hemifrån också.

Nä, nu ska jag se om jag orkar äta lite frukost.
Man har ju ingen matlust när det är såhär, men man måste ju äta om man skall orka med...

Kommentarer
Postat av: 9-9

God bedring!!



Litt oppmuntring:

http://nrk.no/nyheter/distrikt/nordland/1.6446204

Og du veit jo ka de sei om bøfjerdinge og tomflaske.. De e overalt!

2009-01-23 @ 14:25:16
Postat av: Bestemor

Det høres strevsomt ut, hils de med susser fra meg. I dag sto navnet til A-99 i avisen, han hadde deltatt i skirennet. Vi har jo et nydelig vintervær, nesten bar mark og ca 0 gradetC. Vi så sola på Vangen i dag! Det var flott.

2009-01-23 @ 18:58:34
Postat av: Barnens Hjältar

Kul med fler som skiljer sig från normen :-)

Jag har fem barn med..sen har gubben två till

Hoppas din dag blir bra :-)

2009-01-26 @ 10:29:57
URL: http://barnenshjaltar.blogg.se/
Postat av: Barnens Hjältar

Tack för du tittade tillbaka :-)

2009-01-26 @ 16:11:08
URL: http://barnenshjaltar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0