GENi - släktsträd

Det finns saker på nätet som är beroendeframkallande.
Som t.ex GENi.com
Där har min nära släkt i Norge startat ett släktsträd och det växer och växer.
Det är så spännande.
Runtomkring själva trädet är det ett forum  (som liknar på Facebook) där vi delar med oss av bilder, skriver hälsningar o.dyl o.s.v.

I kölvattnet har jag meldt mig in på ett svenskt släktforskarforum då jag försöker klura ut lite kring mina svenska aner - ja, jag är inte 100% norsk  inte *ler*.
Och när man sitter där och läser (på forumet) hamnar man in i många spännande berättelser från svunna tider.
Och det handlar om vanliga människor - Dom som står bara som avrundade identitetslösa siffror i historieböckerna.
I släktshistorie'hobbyen' får dessa människorna namn och liv.
Ja, jag har ju alltid gillat att läsa och alltid varit facinerad av historia, så det här är mumma för mig *ler*.

Nä, nu ska jag in å titta lite på släksträdet - igen...

Kommentarer
Postat av: 9-9

Great minds think alike!

Satt her om dagen og så ei på svensk tv som har samme etternavn som oss, og ho ligna faktisk på både mæ og et par av ungan..

Tenkt æ sku prøv å leit litt, men du har heilt sekkert meir oversikt over korsen det funka på svensk ;-)

2009-01-16 @ 18:34:28
Postat av: Marie

Nää, så mye mer oversikt har jeg nok ikke.

Og det er ikke pikenavnet vårt jeg leter etter.

Jeg har blitt nysgjerrig på Philström fra begynneslen av 1800-tallet, jeg...

2009-01-16 @ 19:01:35
Postat av: 9-9

I. K. H. P...

Da treng æ p-en ho mamma hadd og..

I. P. K. H. P!

hihi æ kjem aldri te å få post!

2009-01-17 @ 15:44:05
Postat av: Marie

LOL

2009-01-17 @ 19:20:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0