Hem-Glassbilen

Förr i tiden kom Hemglass-bilen varannan vecka på vintrarna, och varje vecka på somrarna.
I år kommer den inte alls nu på vintern.
Och ungarna har abstinens!

Det är inte bara glassen, men hela upplevelsen av höra den på avstånd, höra den komma närmare, springa ut och kolla när den har kommit ännu närmre, och sen, ja sen så stannar den precis utanför dörren hos oss och alla barnen väller ut och hoppar och skuttar och väljer glass och tjatar och vinkar och bär var sin påse med glass in.

Så, det är inte bara glassen, men själva upplevelsen också.

I morgon skall - SKALL - alla barn iväg!
Ok att jag kan jobba hemifrån med barnen omkring, men jag längtar ut ur huuuset!!!
Som nu förra dagen när jag trodde att jag skulle åka till jobbet, och J-02 blev dålig.
"NÄÄÄJ ! ! ! "
Wä! Jobbet är ju inte bara jobb, det är ju vuxenkontakt också!
Jag vill träffa vuxna människor. Fika. Prata.


Tvättmaskinen sentrifugerar inte.
Snyggt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0