Morgonstund!

Här låter det från mobiler från alla håll tidigt på morgonen.
Jag vet inte när Gubben hade satt sin på ringning, men min började kuckelikua kl.06.30 som vanligt.
Först vaken av barnen va J-02, sen har dom kommit igång en efter en.
Teletubbies m.m på 4+ om morgonen är en höjdare för dom två minsta.

Frukost har blivit förtärd lite då och då av barnen.
Mor sjöl har fått en stor mugg kaffe i sig.

Nu börjar det bli dags att få på sig kläderna och komma sig i väg till skolan.
Om 5-10 minuter bör skolbarnen va iväg.
Det ska va kompisdag på skolan i dag.

Småtrollen ska till dagis som vanlig, och jag ska se hur länge jag klarar mig på jobbet.
Jag håller på att jobbar med budgetten...
Och så är det slut på cappuccinoen som jag brukar ta en mugg av vid 10-tiden...
Det blir väl en promenad til affären och köpa mer, och det lär väl hamna mer i kundvagnen då.
Typ wienerbröd o.dyl.
Aj, aj, aj.

Nä, nu ska jag se till att dom kommer iväg.

Ha en fin dag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0