Korttidshem

Denna helgen är lite speciell för oss.
Det är allra första gång som dottern är på såkallad Korttidshem.
Hon har länge önskat att åka dit därför att hon har en kompis som brukar va där,
och nu äntligen va det dags!
Hemmet har fyra platser och har haft en 'tom' helg varje månad.
Den helgen har nu kommun bestämd sig för att öppna för barn liknande vår dotter.
Så denna helgen är det två barn med Aspergers-syndrom och två med ADHD på Kortis.

Jag hoppas sååå att hon har det kul!
Jag och Gubben har varit där och tittat och träffat nästan alla ur personalen.
Det finns pysselrum, TV o dator-rum, kök, allrum och fyra små sovrum.
Hon fick med sig lite fickpengar därför att de skall gå promenad på stan m.m.

Jättekul för henne att få detta erbjudandet med tanke på att hon har många syskon och en sjuk mamma.
Nu får hon komma ut med unga i samma ålder och göra nåt som syskonen inte får *ler*.

Personalen är inte helt van med 'normalfungerande' barn, så det är lite nytt och kul för dom med (gubben pratade lite med dom när han lämnade dottern där).

Åh, det är så spännande, och jag undrar sååå hur hon har det!

OBS! Jag frågade henne om jag fick skriva om detta i bloggen, och det tyckte hon va helt OK.
Jag frågade om hon ville skriva själv,  "Nä, mamma, gör det du".

Just nu är J-02 hos en kompis.
R-99 har en kompis på besök här hemma,
och småflickorna leker tillsammans som  bara den.
Bakom mig snurrar en norsk DVD-film med Kapten Sabeltann.
Så snart jag stänger av den är det någon som startar den igen.

Vi har nyss ätit lasagne så jag är rätt så dösig just nu, medan ungarna är hur pigga som helst.
Har druckit lite kaffe - jag, altså - men känner att jag borde nog dricka lite mer.
Kanske ska göra mig en stor mugg med cappuccino...


Kommentarer
Postat av: 9-9

Hei storejenta!

Her e en varm klem te du kjem heim :-)

;-)

2008-09-20 @ 17:00:53
Postat av: Sanna

Vilka små charmtroll du har :P

2008-09-20 @ 19:07:20
URL: http://sannis1987.blogg.se/
Postat av: Sanna

Vilka små charmtroll du har :P

2008-09-20 @ 19:07:21
URL: http://sannis1987.blogg.se/
Postat av: Britt

Nytt og spennende, dette blir nok bra. susser

2008-09-20 @ 19:50:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0