~NY BIL~

Nu är papperna påskrivna!
Kl.16 hämtar vi bilen!

Vi fick ingen 'bra deal'.
Fast vi fick sprillans nya vinterdäck (värde 8.900) och dom tar emot vårat gamla bilskrälla så vi slipper bekymmer med den.
Den hade nog varit omöjlig att sälja privat.
-97:a som gått 30.000 och med dom felen den har...
Då  hade vi blivit sittande med två bilar, två försäkringar, två bilskatter m.m.
Väl, man kunde ställt av bilen, men ingen köper en avställd bil!
Så, ja, jag är glad dom tog emot bilen.
Gubben har ju hört med diverse firman han har ringt till i jakten på ny bil om dom skulle vilja ta emot gammelbilen, och fått nej från några. Så det va ingen självklarhet.

I alla fall, 4 av 5 barn va med till bilhallen.
Alla fyra gillade nybilen.
Sen tog det i barnaögon väldigt lång tid detta här, så jag blev ganska så svettig av dessa vilbattingarna som sprang omkring. Försvann (tappade bort ett barn ett litet tag - hon hade hittat legohörnan, som inte va på samma plats som tågbanehörnan...). Testade nästan alla bilar. Lekte datten (sisten). Sparkade och slogs. Tjatade. Blev kissenödiga. osv osv osv.
Och samtidigt skulle man försöka konsentrera sig om detaljerna kring finansiering m.m.
Sade jag att jag inte sovit i natt... vaken sen 04.30....

Jag ville inom 'drop-in' och få klipt Gubben och Pojken.
Men det va för lång kö där så vi hann inte det.
Får se om vi hinner i morgon förmiddag.
Vi skall nämligen till fotografen 13.30! ! ! och ta bilder till julkorten.

Kommentarer
Postat av: Jonas

Grattis till nya bilen... ni har snart glömt bort att ni inte fick nån bra deal... huvudaken att det blir en bra bil för er och att ni känner er nöjda med den.



Gick fotograferingen bra då?? ;)



Ha en trevlig kväll!

2008-10-27 @ 18:33:33
URL: http://jomari.se
Postat av: Marie

Va visst lite otydig, jag. Vi skall till fotografen i dag - tisdag.

Så nu stressar Gubben och sonen till frisören.

2008-10-28 @ 09:27:44
Postat av: Britt

Gratulerer med nybilen! Den er jo kjempefin. Suss

2008-10-28 @ 10:25:25
Postat av: 9-9

Det viktigaste e jo at den har fire hjul og tett tak :-)

Gratulerer!

2008-10-28 @ 16:39:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0