Jag lär bli gammal ! ! !

Jag tog detta testet på Aftonbladet:

----------------------------------------------------------------------------
(Från Aftonbladet):

Nytt test visar hur gammal du blir

lev rätt - och länge
 Lev rätt - och länge
Högerhänt hundägare?
Grattis, då lever du längre.
Kolla in din blivande ålder i David Demkos ålderstest. Foto: Per Björn NEW YORK

Var religiös och högerhänt, skaffa två eller fler döttrar, lägg pussel och undvik promiskuitet.

Då får du ett långt liv.

I alla fall enligt den "dödskalkylator" amerikanen David Demko uppfunnit.

Han är läkare med inriktning på åldrande och menar att man med ett enkelt test kan räkna ut hur gammal man kommer att bli.

Man utgår från genomsnittslivslängden, 83 år för kvinnor, 78 för män.

Högerhänt? Grattis!

Sedan drar man från eller lägger till beroende på livsstilen.

Som väntat visar det sig vara bra att äta nyttigt och låta bli att röka.

Mer överraskande är måhända att man lever längre om man är högerhänt och har döttrar
- och att det är lika farligt att ha talrika sexuella relationer som att missbruka droger.
(Slut)
---------------------------------------------------------------------
Detta blev mitt resultat:

Gissa om jag skrattade högt!
Tur at jag sitter ensam här på kontoret just nu.


Kommentarer
Postat av: 9-9

Og HAHAHA sa æ og! 111 år?? Bare fordi du ikkje sola dæ topplaus?? hihihi

Nu ska æ sjøl ta testen, kjem tebakers med resultatet seinar

2008-11-06 @ 14:52:51
Postat av: Bestemor

Uaktuelt, æ e allerede gammel....

2008-11-06 @ 16:02:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0