...sen va det han...

...sen va det han som vann 110 meter häck
men inte kunde ta emot vinsten
därför att han bodde i ett höghus
och hade kun en balkonglåda...

--------------
Vi är hemma igen nu.
Resan var lång, men allt gick bra.
Vi startade med buss från M.u kl.09 på morgonen. Bestemor följde med till flygplatsen och tog farväl med oss där.
Barnen gav henne en stooor gruppkram. A-05 och O-05 samt J-02 hade lite svårt att släppa henne.
Vi fick 3 timmar att vänta på flygplatsen... HJÄLP!
Tack och lov att där finns ett jättebra lekrum!
Och det hjälpte väldigt att jag hade varit framsynt och köpt ritblock och tusjpennor åt barnen.
Flygresan till Oslo blev lång, och barnens tålamod tog slut ...
Det blev ett snabt byte på Gardermoen, och resan till Arlanda blev så kort att ungarna inte helt ville gå med på att den var slut.
Sen va det buss till parkeringen. Jättekul tyckte A-05 och O-05 som hade fått en jättebra platsering och hade stenkoll på allt som skedde i världen.
Bilen stod orörd där vi hade lämnat den.
Nåt av det första vi gjorde när vi kom ut på stora vägen var att hitta ett McDonalds! ! !
*mums* vad gott det kan va med skräpmat när man inte har ätit annat än fika hela dagen!

Sen blev det en lååång bilfärd hem.
Alla barnen hann somna, och Gubben kämpade på....

ca. Kl.00.30 va vi hemma!
Och J-02 kastade sig över alla sina skepp och sjörövargubbar som han hade saknat sååå.
E-97 och R-99 startade datorn och Sims2, dom hade planerat halva resan att göra en familj tillsammans.
Men kära nån, man kan inte sitta mitt i natten och spela spel!
Småflickorna bar vi sovande från bilen till sängen.

-----
I dag har dom tre små fått ha ledigt.
R-99 fick skippa första leksjonen och gick lite senare till skolan i dag.
Det samma va tänkt med E-97, men hon blev hemma hela dagen i stället.

Och jag, jag är så trött så jag, ja...
Det har blivit så grönt här, och pollenet har kastat sig över mig så jag är tvungen att ta allergimedicin, och jag blir ju inte mindre trött av den precis.

Ser fram emot morgondagen; då skall vi få tårta *ler*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0