Rosor, Pioner och smultronställen

Åh, vad det grönskar i trädgården!
Mycket sol och noga vattning, samt lite koskit...

Min 'nya' pion. Väl, den blommade i alla fall inte förra året, så det var ett nöje att se den knoppa nu i år.
Och blomman är cerise. En härlig färg!


Här är vår 'gammla' pion.
Den är ljus, ljus rosa och sååå läcker!
Jag är sååå förtjust i den!
Och den har flera knoppar så jag får glädja mig över den lääänge!


Vi har nån sorts risig buske på gården.
Jag vet inte vad den heter.
På hösten och vintern är den så ful och risig så man vill bara klippa ner den.
Men sen - några få dagar i juni så är den fylld med dessa vackra blommorna!!!


Och rosbusken vår!
Jag är så stolt över den!
I år har jag haft lite extra jobb med den därför att den har fått löss!
Jag spolar hela busken med vattenslangen varje dag, och på dom svåraste ställerna rätt och slätt kniper jag ihjäl lössen. Fingrarna blir helt gulgröna efteråt (lössen är ljusgröna). Ett äckligt, men nödvendigt jobb!



Det är bara 16 grader varmt i vattnet, men dom kan inte låta bli!


Och i år kommer smultronen ordentligt!
Förra året regna dom bort.
Men i år... WOW...


I går chattade jag med min Lillasyster M.
Hon har nämnt att det har blivit för smått med ägglass till blombuketterna hon får från barnen.
Då tipsade jag henne om att jag har köpt endel små gräddsnipor på Brukthandeln.
Och dom små blommorna som har lite korta stjälkar lägger jag i ett sånt vattenbad som man har flytljus i.
Dom två första buketterna är det R-99 som har gått runt i grannlaget och plockat...
Den lilla handen som hjälper mig är O-05



Kommentarer
Postat av: Gudrun Maria Reponen

Hej Marie

Vilka härliga foton! Man blir glad av att se dem! Jag önskar dig allt gott och en underbar sommar.

/Kram Maria

2008-06-15 @ 18:10:38
URL: http://www.endastkrlek.blogspot.com
Postat av: britt

nydelig, nydelig, nydelig.........

2008-06-15 @ 23:38:51
Postat av: brrr

KUN 16 grader i vannet? Dokker e så bortskjemt :-p

2008-06-16 @ 12:25:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0