Förmiddagens rapport

Jag har hört från dom som åkte till stugan.
Det går bra!
Småflickorna sov över hos farmor och farfar i stan, medan Gubben va kvar i stugan med de fyra övriga barnen.
W-99 och T-02 - kompisar till barnen - har fått följa med upp till stugan.


Barnen somnade inte för klokkan halv elva i går kväll...

Och va igång igen vid 8 på morgonen.

När jag pratade med Gubben vid halv nietiden i morse höll barnen på och snickrade *ler*.

Skönt att det är bra väder nu; det hade varit för tråkigt att va där uppe med dåligt väder.

Fast ändå; det kan också bli rätt mysigt. Dom har ju massor av leksaker där, och några spel samt ritsaker.

Och det är sååå mysigt att sitta kring den varma kaminen.


Och så kan man dra ner till stan, det är bara 10 minuter.

Eller åka till nån av dom stora affärerna i Karlstad!

Eller badhuset i Örebro.


Men nu är det fint väder och dom springer som yra höns där ute i skogen.


Hur är det här hemma med oss två då?

Trodde jag att jag skulle få sova och vila?

Haha... E-97 väckte mig två gånger i går kväll. Och hon säger själv att hon inte somnade för 12 (jag tror det va ännu senare). Sen vaknade jag av att hon rumsterade omkring på köket kl.05.45 i morse. Då hade hon redan varit igång i en timme...

Sen har två TVen och dator - med YouTube - varit i gång sen dess.

Det hade väl varit ok om inte jag hade migrän i dag och inte klarar av minsta lilla ljudet *ler och suckar*.


Vi skall se om jag piggnar till lite så kanske vi bakar lite i dag.

Om inte så skall hon få baka själv. Jag får nog bara ha lite koll.


Alla andra får gärna njuta av solen, men inte jag. Som jag skrev i går; jag var ute och fixade lite i trädgården, och det är dom timmarna i solen (på trots av solglasögon) som gör att jag har migrän i dag.


Då är det skönt att ändå ha ledigt och inte ha några måsten omkring sig... förutom STÄDINGEN som skriker efter mig vartän jag går i huset....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0