31 +grader i skuggan!

 Fainting
Det är 31 plussgrader i skuggen.
Väderprognosen i går sade 29, men det är 31 här...
Andra får gärna njuta.
Våra grannar ligger ute och solar.
Jag går bara ut om jag måste.
Solen gir mig migrän och jag blir alldeles stel i musklaturen pga värmen. Ja, det är litet tvärt om, man skulle trott att värme va bra för sånna som mig, men det är det inte.
Så jag är lite mer handikappad än vanligt.
Jag är ju ensam hemma just därför att jag redan va för dåligt förr att orka följa med, och så kommer solen och värmen och gör mig ännu sämre
 Crying 1 
Men jag får ändå gjort litet i huset.
Har städat litet (myyycket mera kvar).
Har hämtat en hallmatta i förrådet som jag lagt på golvet från vardagsrummet till sovrummen nere.
Och har letat reda på en grå matta som egentligen borde varit på kemtvätten, men som jag nu har hängt upp i trädgården och dränkt med vatten med trädgårdsslangen.
Skal ha på nått tvättmedel också, men måste ha en paus från solen.
Har virkat ca 20 blommor.
Jag är nämligen lite stolt över mig själv!
Jag har lärt mig att virka stavar!
Har lånat några böcker på biblioteket som visar tydigt steg för steg med bilder hur man skall virka olika tekniker.
Och det är så kul! ! !

Och, ja, jag är duktig och får i mig mycket mycket vätska! ! !
 Crochet 






Kommentarer
Postat av: 9-9

Du, æ e så stiv i hendern for tida at æ ikkje an ka æ sku gjør! Våkna i morres med så ondt i handa at æ va sekker på at æ hadd logge på den. Men det blir jo ikkje bedre.

Og her om dagen slo tanken mæ: "Kan det vær varmen som utløys det her, ska det liksom ikkje vær motsatt?"



Æ føl med dæ!

2008-07-29 @ 17:14:56
Postat av: corne

Der ser du! ! !

2008-07-29 @ 17:24:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0