Ok, så här e d...

Under sportlovet tog Gubben med sig ungarna till Farmor och Farfar.
Jag va kvar hemma därför att jag skulle jobba.
Men tji fick jag.
Jag hade sån värk i kroppen att det va bara att glömma att ta sig ner till jobbet. Jag fick ringa och sjukskriva mig helt.

Medan dom va borta började E-97 att kräkas, så hon stannade kvar när dom andra åkte hem.
Farfar kom med henne dan efter.

Sen tog kräksjukan tag om oss en efter enn.
J-02 va så tapper när han vaknade 05.50 söndag morgon och kräktes "Mamma, nu va det min tur".

Sist ut va gamla mor själv. Och är fortfarande inte i topp form.

Ungarna är pigga allihopa.
J-02 och R-99 är ute och leker just nu.
Småflickorna bråkar vid matbordet.
E-97 spelar "Mitt stuteri" på datorn.

Stormen har rasat klart. Solen skiner och det är vår.
Grannlagets ungar har plötsligt hittat ut.
Krokus och snödroppar blommar.
Jag skall komma ihåg att ta kort och visa.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0