Storögda barn

Det finns inget härligare än små barn som kommer ner på morgonen och upptäcker att Jultomten har varit här under natten och lagt massor av paket under granen.
Och han har varit här i år igen! ! !

O-05 va först vaken.
Och efter att ha tittat nyvaken och försiktig från översta trappstegen, så ville hon bli buren ner.
Hon va framme och tittade på paketen,
men sen satt hon länge, länge med Pippi-dockan i knäät och bara tittade och tittade på granen och paketen.
Den är vacker tidigt på morgonen, när det fortfarande är mörkt ute och det är bara ljusen på granen som är tända.
Jag förstår att en snaaart fyraåring blir förtrollad...

Just nu är det massor av små trollungar som håller på och räknar och kollar och sorterar paketen under granen.
Småflickorna klarar numera att 'läsa' vem paketen är till. Dom kan förstabokstäverna till alla i familjen.

Och jag hade sladden till kameran i min hand.
Och nu är den borta igen.
Ja, jag blir lite tokig, snurrig och smågalen...
Jag vill ju så gärna visa fram allt som har skedd på siståne!
Ni har ju inte ens fått sett R-99 när hon va på gymnastik-uppvisningen!
Och alla luciatåg och julspel.

Nä, nu ska jag leta efter den, ännu en gång! ! !


Kommentarer
Postat av: 9-9

Og her har julefreden senka sæ, paven held messe på fjernsynet og snart ska æ hopp te sengs og tenk på alle som æ e gla di :-)

God jul!

2008-12-25 @ 00:38:20
Postat av: Bestemor

For en skjønn stemningsrapport, det finnes ikke noe skjønnere enn småunger i jula. Susssssssss!

2008-12-26 @ 16:01:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0