120 tändsticksaskor

Jag skrev för länge sen att jag skulle iväg och köpa 120 tändsticksaskor.
Vad skulle jag med dom?
Jo det här!









Dekorationerna uppå har jag gjort av begagnad julpynt som jag köpt jättebilligt på tradera.
Jag har plockat isär och målat om och limmat på.
Ja! det har varit pilligt! ! !

I dag fick ungarna se dom för första gång, och dom fick öppna 1:a luckan.
I den låg det (i alla fem) en lapp där det stod: "Glad första advent! Leta efter den första adventsgåvan i fönstret på rummet ditt!"
Och i alla fönstrena hade jag lagt ett Pirates of the Carribien-kinderägg.
Det blev verkligen uppskattat!

Nu är dom tre små iväg till Bäverscouterna.
Det skall va julavslutning där i kväll med lekar och godispåsar.
Småflickorna är ju två år för små, så jag har skickat med egna godispåsar som dom kan få när dom andra får, därför att dom knappas är inräknade när ledarna köpte påsar till medlemmarna.
Småflickorna tycker det är sååå kul med scouterna!
Och dom är faktiskt mer "gruppduktiga" än många av dom som går där.

E-97 och R-99 sitter och spelar Sims2 just nu.

Och jag letar efter julstjärna som inte är femuddig med udden neråtvänd...
Ja, jag är konstig, men jag klarar inte av dom neråtvända femuddiga stjärnorna...

Skall ta en sväng inom tradera nu och kolla!

Kommentarer
Postat av: Line

Disse var kjempefine :)

2008-12-02 @ 12:26:38
URL: http://linlaa.blogg.no
Postat av: 9-9

Æ gjetta rett!

Pluss at æ fikk en lignanes te bursdagen, verdens kulaste adventskalendra!



PS: Heilt enig med dæ om den stjerna!

2008-12-02 @ 13:14:02
Postat av: Bestemor

De er kjempefine, K-90 fikk en hos Harstedfolket, ho blei både overrasket og glad.

suss

2008-12-03 @ 12:40:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0