Konstig och Obehaglig Upplevelse

I torsdags tog Gubben och jag tillfället att åka till Willys och storhandla medan barnen fortfarande va på dagis och i skolan.
Vi fyllde upp kundvagnen vår med köttfärs, potatis, pasta, grönsaker, frukt m.m. Ja, allt vad en stor familj kan behöva för några dagar framöver.
Vi va inte många människor i butiken, och det va knapt kö till kassorna.
Jag lade upp på bandet, och Gubben stod och pakkade.
Då lade jag märke till ett par i 50-60 års åldern som stannade bakom mig och verkade diskutera nåt.
Jag vände mig och där stod dom och tittade på min kundvagn och allt som va lagt upp på bandet.
Och så svär mannen och går över till kassan bredvid (som va helt ledig).
Sen när dom har gått genom så glor dom båda två länge och hårdt (obehagligt) på våra påsar och varor.
Och det visar sig sen på parkeringen att våra bilar är bara 2-3 bilar från varandra, och det olustiga glanande fortsätter.
Jättekonstigt och obehagligt.
Jag har da uppleft förr at folk glor när vi handlar. Och särskilt när vi har alla barnen med.
Men då har det varit med ett leende, och gärna en rolig kommentar.
Men detta va konstigt. Ush.
Det va ju inga konstigheter i kundvagnen vår.
Och inte hade vi tömt affären för nåt 'viktigt'.
Och inte hindrade vi andra från att komma snabt till kassa, därför att bl.a den bredvid var ledig.
Jag fattar bare inte.
Och jag klarar inte släppa det hellre, så obehagligt tyckte jag det va.

-----------
Ja, ja!
I dag snöar det!
Ungarna är inne. J-02 har varit på stan och köpt presenter till morgondagens kalas.
Två tjejer i hans grupp firar tillsammans och har lagt firandet till gympahallen vid skolan dom skall gå på sen (även J-02).
Han har även varit en sväng ute på gården och testat kvaliteen på snön *ler*.
R-99 leker med sin kompis W-99, E-97 varvar mellan TV och datorn.
Småflickorna håller på och greiar, läser, leker, pysslar, sjunger m.m.

Nu skall jag fortsätta på maten.

Det blir Stina kyckling med ris och grönsaker idag.


Kommentarer
Postat av: Frekt!

Kanskje de va sjalu!
Teitinga!

2008-04-12 @ 15:57:50
Postat av: britt

de trodde vel at dere var med i en festkomite og handlet inn, og så er ikke de invitert til festen.

2008-04-13 @ 12:31:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0