Bättre samvete nu

Jag har suttit vid datorn stort sett hela dan.
Och då får jag så dåligt samvete.
Dåligt samvete jämtemot min hälsa som inte klarar av så mycket stillasittande,
och dåligt samvete för allt annat som jag egentligen borde göra.

Men nu är samvetet bättre.
Jag har slängt ut lite sopor, satt på en omgång tvätt och kört igång en omgång med diskmaskinen.
Och jag har bättre samvete därför att anledningen till att jag suttit vid datorn så länge är den att jag har lagt ut 40 auktioner på tradera!
Förhoppningsvis får jag in några små kronor, och Gubben har lovat mig att dom pengarna skall få gå rätt in i min egen ficka *ler*

Vad säljer jag då?
Jo, allt ifrån klistermärken för 1 krona i utrop
till en trådlös router för 150 kronor i utrop (KöpNu 300,-)


---


Just nu har Gubben gått ner till stan för att samla ihop barnaskaran.

Han går inom skolan för att hämta E-97 som måste få nya vårskor.


Bilen är kvar på verkstaden. Den skole vore klar i dag, men det va visst mer fel med bromsorna än bara klossarna, och dom hade inte just dom delarna på hemma, så dom måste skicka efter dem (hur många gånger har man inte hört det *wäää*). Och hela konkarongen kommer att gå på 8.500;- . Shit...

Nä, det e inte kul just nu.


Men alla barnen är friska och glada, så det gläder vi oss över.
Småflickorna va så glada över att få åka vagn hem från dagis i går.
Men när Gubben svängde in på parkeringen här hemma blev det protester och tårar.
På trots av den lååånga promenaden hem, så hade dom inte fått nog.
Dom ville åka mer.
Gubben va rätt slut i benen, så det va inte snack om *ler*
J-02 va så tålmodig och duktig och trampade på bredvid, men va ganska så slut när dom väl va hemma.
Får se hur det är med honom i dag.

Stora flickorna har cyklat till skolan i dag. Skönt att det är väder till det nu, därför att dom gillar det.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0