Alla dessa nya kostnader!

Det slo meg plutselig; alle disse nye kostnadene med at vi er en stor familie, og at barna begynner å bli større.
I den siste tiden har jeg måttet kjøpe større gryter og serveringsfat og sånt.
Har ikke reflektert over det før nå da jeg skulle ta noe ut av oppvaskmaskinen, og så alle de store sakene som var i den.
Det er sånt som man ikke tenker på når man snakker om kostnader i storfamilier.
I og for seg bare engangskostnader (håååper jeg), men likevel.

Og som de spiser ungene!
Rekker knapt å få frukt innenfor dørrene så er den oppspist!
Epler, banan og klementiner er favorittene.
Og myke pærer, men de er ikke lett å finne.
Og druer, helst kjærnefrie *ler*

Nå er det lørdag morgen.
De tre store var lenge oppe i går. Jeg ga opp forsøkene på å få de i seng.
J-02 var høy på sukker etter å ha vært i kalas, og E og R hadde jo fått cola.
E sa at hun skulle sove leeenge i dag fordi vi har jo fri, så derfor ville hun ikke legge seg.
Men kl.07.45 var både hun og R oppe og kikket på TV.
A og O hadde da allerede vært våken ei stund.
Og J var i farten ca halv ni.
Det var den laaange sovemorgenen *ler*.

Nå krangler de største om restene av potetguldet....

I dag skal både R-99 og J-02 i kalas.
Så har de noe å se fram imot i dag, da.

I går kjøpte jeg pepperkakedeig og tre små pepperkakeformer, så i ettermiddag skal vi bake pepperkaker.

Ok, nå er det et lite h....te her pga potetguldet, så jeg får avslutte nå....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0