Maler alt som ikke beveger seg

Jeg maler alt for tiden.
Hjørneskapet, Amerikakofferten som vi har til salongbord, potteskapet, vegghjørneskapet og vitrineskapet.

Ungene spør "Hvorfor?", og mitt svar er: fordi jeg vil og kan Very Happy

Nå blir allt kremhvitt fra tidligere å ha vært gråhvitt, mørkegrønt, brunsvart og furu.
Deilig med litt enhet....

De 2 siste dagene oppe i hytta begynte jeg å male veggene der hvite.
Jeg malte alle lister og dørrkarmer i champagnefarge.
Tok første strøket på en mørkerød komode - også champagne.
Malte innsiden av den svarte ytterdørren hvit.
Fjernet en rotete og upraktisk hattehylle og bygde i stedet et smalere skap med forvaringsmuligheter helt opp til taket.
Fjernet en skillevegg mellom kjøkkenet og stua...
På 8 timer ble hytta større og lysere.

Fikk littegrann hjelp av gubben, men mesteparten av hjelpen besto i at han tok ungene med seg til sine foreldre og lot meg være alene med alt arbeidet.
Det var skikkelig god terapi å få fikse og ordne og se tydelige - og bra - resultater.

Så nå er det hjemmet som får en ansiktsløftning også.

Mens jeg maler møblene holder gubben på å river kjøkkenet.
Vi skal legge nytt golv og sette opp nye skap.
Og så må vi finne på noe med veggene også.

Badene skal vi ta neste sommer - hvis vi klarer å vente....

Kommentarer
Postat av: Sissel

hei!
håper du har en fin sommer. Og nå.... JEG TAGGER DEG! Nesten som å få en vannballong.
Se i min blogg for mere informasjon
Sissel

2007-08-14 @ 15:12:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0