Julafton vår...

Ja, den började ju med et skrik och lite panik, men sen va den som "vanligt".
Gubben åkte iväg vid 09-tiden för att jobba.
Och jag gjorde i ordning barnaskaran.
Strök kläder och tjatade.
Sen tvättades det bort cholkad från ansikten, händer, magar och lår.
Så när Gubben hämtade oss kl.11.30 trodde jag alla var rena och fina.

Vi va på julfirande i kyrkan vår från 12-15 och under den tiden upptäckte jag att minst ett öra va fullt av choklad... och jag hade missat några fingrar.
Ja, ja.

Ungarna trivdes. Jag hade gjort i ordning ett pysselbord åt barnen så dom kunde hålla sig lite sysselsatta. Tre timmar kan bli lite drygt för barn, även om det var löst program och mycket god mat och fika.

Gubben körde oss hem så vi hann titta på Kalle Anka. Inte alla va lika intresserade av det, Sims2 är också kul.

Och efter mycket väntande och tjatande kom Far-I-Huset äntligen hem kl.16.30.

Då va det direkt till julgranen. Inte en sekund fick gå till spillo! ! !
Det va nätt o jämt att vi kunde hejda barnen så vi kunde få en viss översikt över att rätt barn fick rätt paket.

Alla barnen va nöjd med alla paketen dom fick.
Tusen tack ! ! !


PS

O-05 vaknade först i dag med.

Men denna gången väntade hon till 07.

Da jag bar henne ner trappan och hon såg granen sade hon "öppnat paket, du och jag mamma, öppnat paket".

Ja, ja, lite verklighetsförvrängning kan jag nog leva med *ler*


När A-05 vaknade va hennes kommentar om granen "många paket", "ja-a" svarade syrran.

Gulligt, det är ju den första julen dom är så stora att dom lär komma ihåg....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0